Pozycjonowanie stron w Google
Pozycjonowanie stron w Google
Seus jest agencją SEO z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu stron. Specjalizujemy się w zdobywaniu ruchu na stronach internetowych naszych klientów z wyszukiwarki Google. Pozycjonujemy sklepy Internetowe – e-commerce, strony przedsiębiorstw, firm, instytucji działających lokalnie oraz na arenie ogólnopolskiej.
Pozycjonowanie stron w Google realizujemy poprzez:
- optymalizację stron – SEO
- opracowanie strategii SEO
- budowanie profilu linków
- tworzenie angażujących treści
Pozycjonowanie stron w Google:
- pozwoli osiągnąć wyznaczone cele biznesowe Twojej firmy
- sprawi, że staniesz się liderem w Twojej branży
- jest istotnym elementem budowy lejka sprzedażowego
- pozwoli zaistnieć Twojej stronie w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach na słowa kluczowe związane z oferowanymi przez Twoją firmę produktami i usługami
Poznaj efekty pozycjonowania stron internetowych w Google
Zobacz efekty pozycjonowania stron naszych klientów
Pozycjonowanie strony z branży finansów
Dzięki optymalizacji, tworzeniu treści i pozycjonowaniu, ruch na stronie wzrósł o 1400%.
Działania pozycjonerskie wpłynęły na wzrost widoczności strony:
wzrost ilości fraz w TOP 3: + 4500%
wzrost ilości fraz w TOP 10: + 3150%
Nasi klienci
Pozycjonowanie stron internetowych – SEO
Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, której celem nadrzędnym jest uzyskanie jak najwyższych pozycji na odpowiednie słowa kluczowe w wynikach naturalnych wyszukiwarek takich jak Google, Bing.
Pozycjonowanie jest to proces, który składa się z optymalizacji strony WWW lub sklepu internetowego, rozwoju treści i linkbuildingu. W Polsce rozróżniane jest SEO jako optymalizacja strony a pozycjonowanie jako proces budowy autorytetu strony poprzez linkowanie. My stosujemy zamienne pojęcie SEO (Search Engine Optimization) i pozycjonowanie.
W pozycjonowaniu liczy się budowanie autorytetu strony – musimy pokazać Google, że nasza strona jest warta zajmowania wysokich pozycji w wyszukiwarce a dobre pozycje strony buduje się jakościowymi działaniami. Tu niema miejsca dla spamu czy innych metod, które działają szybko, ale są obarczone dużym ryzykiem. Google rozwija stale mechanizmy, które utrudniają stosowanie metod niskiej jakości, uznanych za spam. Z tego względu należy obrać trudniejszą, ale bardziej pewną strategię opierającą się na jakościowych działaniach. Istotą działań pozycjonerskich jest skuteczność i trwałość działań. Dobrą i trwałą reputację domeny buduje się stosując optymalizację SEO witryny, rozwój jakościowych treści i dobrej jakości linkbuilding. Synergia poszczególnych działań czyli optymalizacji, rozwoju treści i linkbuildingu są drogą do wysokich pozycji.
Dobrą widoczność strony buduje się jakościowymi działaniami. Tu niema miejsca dla spamu czy innych metod, które działają szybko, ale są obarczone dużym ryzykiem. Google rozwija stale mechanizmy, które utrudniają stosowanie metod niskiej, jakości. Z tego względu należy obrać trudniejszą, ale bardziej pewną strategię opierającą się na jakościowych działaniach. Istotą działań pozycjonerskich jest skuteczność i trwałość działań. Dobrą i trwałą reputację domeny buduje się stosując optymalizację SEO witryny, rozwój treści i dobrej jakości linkbuilding. Synergia poszczególnych działań czyli optymalizacji, rozwoju treści i linkbuildingu są drogą do wysokich pozycji.
Działania wchodzące w skład pozycjonowania
OPRACOWUJEMY STRATEGIĘ WIDOCZNOŚCI W GOOGLE
Ustalamy cele i strategię działań pozycjonerskich. Bez tego budowa widoczoności strony lub sklepu internetowego jest skazana na niepowodzenie. Analizujemy słowa kluczowe oraz strony konkurencji, na bazie zebranych materiałów i danych przygotowujemy strategię pozycjonowania. W pierwszej fazie skupiamy się na zdobyciu lub zwiększeniu ruchu ze źródeł najbardziej dostępnych. W kolejnych etapach działań SEO wyznaczamy coraz trudniesze cele i je osiągmay.
ANALIZY I OPTYMALIZACJA SEO
W zależności od potrzeb wykonujemy analizy SEO linków, konkurencji audyty SEO stron i sklepów online. Dzieki zebranej wiedzy podczas analiz i audytów, jesteśmy wstanie znaleźć słabe punkty i zastosować odpowiednie działania, które pozwolą uzyskać dobrą widoczność.
Analizy optymalizacyjne SEO, pozwalają znaleźć słabe punkty stron i sklepów internetowych, dzięki temu jesteśmy wstanie odkryć problemy braku ruchu na nich. Analiza SEO strony lub sklepu pozwala zbadać zgodność z wytycznymi Google dla Webmasterów, znaleźć i rozwiązać problemy techniczne, sprawi ,że strona stanie się przyjazna dla robotów wyszukiwarek i ludzi.
COPYWRITING - TWORZENIE TREŚCI
Teksty mają istotny wpływ na widoczność i pozytywną ocenę, jakości strony. Google docenia strony, które są aktywne i rozwijane. Dzięki treściom zawartym na stronie Google może zrozumieć, o czym jest strona. Zawarte w tekstach słowa kluczowe budują ogólną widoczność stron a dzięki optymalizacji linkowaniu strony mają szansę zająć wysokie pozycje na intersujące nas frazy, słowa kluczowe. Odpowiednio zoptymalizowane teksty niosą skuteczny przekaz, są merytoryczne i odpowiadają na pytania stawiane przez internatów za pośrednictwem wyszukiwarki.
Dlaczego warto zlecić nam pozycjonowanie strony WWW?
Pozycjonowanie stron to usługa, która powinna być wykonana z należytą starannością.
Rzetelne i zrozumiałe raporty pozycjonowania - wiesz za co płacisz!
Budżet musi się zgadzać – rozliczamy dokładnie wszystkie nasze działania! Przygotowane przez nas raporty są proste i zrozumiałe – nawet dla laików. Nie ukrywamy działań, wszystkie raporty posiadają informacje o liczbie wykonanych prac, listy linkó, informacje o pozycjach i widoczności pozycjonowanej strony.
Skuteczne pozycjonowanie stron od 2010 roku
Posiadamy ponad dziesięcioletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron. Przez ponad dziesić lat wypozycjonowalismy ponad 150 serwisów z różnych branż. Współpracujemy z agencjami marketingu internetowego, specjalistami od PPC, twórcami stron internetowych i agencjami kreatywnymi dla kotrych klientów wykonujemy usługi SEO, pozycjonowania stron.
Pozycjonujemy szeroko - nielimitowana liczba fraz!
Zastanawiasz się czy usługa SEO obejmie wszystkie frazy, które powinny być wypozycjonowane? Tworzysz listy słów kluczowych, szukasz informacji na temat tego co musi osiagnąć Twoja strona lub sklep by osiągnąć sprzedaż towarów i usług? Z nami nie musisz tracic czasu na działania o których nie masz pojęcia. Zajmiemy się analizą Twojego biznesu a Ty poświęcisz czas na rozwijanie swojej oferty lub inne działanie. Pozycjonujemy strony szeroko, czyli na wiele fraz u nas niema ograniczeń.
Pozycjonowanie bez długoterminowej umowy
Umowa na działania SEO, pozycjonowanie musi zabezpieczać interesy obu stron. Decydując się na pozycjonowanie strony lub sklepu interetowego w SEUS, możesz być pewny, że masz możliwość wycofania się z usługi na warunkach, które nie będą dla Ciebie krzywdzące. Nasza umowa na pozycjonowanie nie zawiera żadnych kar umownych, kruczków prawnych oraz innych niespodzianek. Umowy podpisujemy na czas określony w momencie gdy wartość usługi przekracza budżet, dotyczy to zwłascza optymalziacji strony. W takim przypadku podpisujemy umowę czasową, która pozwoli nam sfinansować poniesione koszty.
Bezpieczne pozycjonowanie w Google
Zastosowanie bezpiecznych metod pozycjonowania strony jest podstawowym kryterium w działaniach SEO. Strony mogą być ukarane za nieetyczne metody i działania niezgodne z wytycznymi Google. W pozycjonowaniu stron stosujemy rozwiązania, które wykluczają metody uznane za niebezpieczne, unikmay spamu oraz innych działań niskiej jakości!
Wycena pozycjonowania bez owijania w bawełnę
Nasze wyceny pozycjonowania są realne, nie stosujemy tanich chwytów marketingowych polegających na zaniżaniu cen lub innych metod pozyskiwania klientów. Działania SEO muszą cechować się jakością a jakościowe działania wymagaja budżetu. Wyceniamy usługi SEO na podstawie kalkulacji i analiz – strony, konkurencji, fraz. Dopiero po okresleniu koniecznego zakresu prac przygotowujemy ofertę, która zawiera prognozowany budżet na działania indywidualnie dobrane do potrzeb Twojego biznesu.
Jak wygląda pozycjonowanie strony WWW
Pozycjonowanie stron to proces, który składa się z etapów.
Każdy z nich jest niezmiernie ważny i ma wpływ na finalny efekt.
Brief SEO – musimy poznać Twój biznes
Brief ma za zadanie zebrać istotne informacje, które pozwalają stworzyć ofertę na pozycjonowanie strony. W briefie SEO zadajemy pytania odnośnie grupy docelowej, konkurencji, unikalnych cech firmy produktów i usług, dotychczasowych działań, słów kluczowych i celów, jakie mamy osiągnąć. Dobrze wypełniony brief pozwoli nam stworzyć odpowiadającą Państwa potrzebom ofertę na pozycjonowanie strony. Jeżeli z jakiś przyczyn nie możecie Państwo wypełnić briefu, postaramy się uzyskać informacje w inny sposób np. podczas romzmowy telefonicznej. Dowiedz sie więcej czym jest pozycjonowanie stron w Google
Wstępna ocena kondycji strony pod kątem SEO
Przed przygotowaniem oferty na pozycjonowanie, wykonujemy wstępną analizę SEO, która dotyczy najważniejszych obszarów odpowiedzialnych za widoczność strony lub sklepu internetowego. Optymalizacja strony to bardzo ważny element, który ma wpływ na powodzenie przyszłej kampanii pozycjonerskiej. Dzięki wstępnej ocenie kondycji strony pod katem SEO, możemy realnie ocenić ilość pracy potrzebną do dobrej optymalizacji strony.
Statystyki i kondycja strony – określenie celów w SEO
Jeżeli Twoja strona ma podpięty Google Analytics lub/i Search Console a zebrane dane na to pozwolą, to możemy wespnie określić efekty i możliwości kampanii pozycjonerskiej. Jest to wstępne badanie (estymacja) oparta na obecnych danych z uwzględnieniem wzrostu widoczności strony w procentach.
Umowa na pozycjonowanie strony!
W większości przypadków podpisujemy umowy na czas nieokreślony. Przy pewnych ustaleniach, gdy mamy wykonać więcej prac niż zakłada budżet, stosujemy umowy na czas określony. Nasze umowy na pozycjonowanie nie posiadają kruczków prawnych ani żadnych kar umownych. Stosujemy jasne i uczciwe zasady. Umowa ma chronić obie strony i określać zasady współpracy!
Audyt i analiza SEO
Pierwszym krokiem jest analiza SEO strony internetowej pod kątem zgodności z wytycznymi wyszukiwarki Google, bezpieczeństwem strony, widocznością w Google czy użytecznością. Audyt SEO pozwala zdiagnozować i błędy i problemy uniemożliwiające pozycjonowanie, funkcjonowanie i korzystanie przez internatów z serwisu. W audycie SEO znajdą się wytyczne niezbędne do poprawnej optymalizacji strony oraz wskazówki na temat dalszego rozwoju strony. Audyt SEO stanowi podstawę działań optymalizacyjnych i jest niezbędny w budowie widoczności strony.
Strategia działań SEO
To kolejny element, który jest istotny w działaniach SEO. Strategia SEO jest opracowywana na bazie częsciowych wyników i informacji zdobytych podczas audytu strony lub sklepu. Obejmuje ona kwestie konieczne do rozwiązania, listy słów kluczowych na jakie należy pozycjonować stronę.
Proces optymalizacji strony WWW
Na podstawie wyników z audytu SEO zaczynamy optymalizację Twojej strony WWW. Zalecenia może wprowadzać twój webmaster przy współpracy z nami lub nasz specjalista, ta kwestia wymaga ustalenia.
Ile zajmuje czas optymalizacji strony?
Czas optymalizacji strony zależy od wielkości strony, ilości błędów i problemów, szybkości pracy developera. Nie da się przewidzieć niektórych sytuacji, jakie mogą nastąpić po wdrożeniu zaleceń. Z pewnych względów wprowadzanie zamian SEO może być podzielone na etapy co ma wpływ na termin wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych.
Po wdrożeniu zaleceń SEO
Gdy już mamy wdrożone zalecenia SEO wykonujemy audyt kontrolny, którego celem jest sprawdzenie poprawności wdrożenia. W tym okresie musimy zwrócić szczególną uwagę na to, co się dzieje z domeną, jakie osiąga wyniki.
Opieka SEO – czy sama optymalizacja nie wystarczy?
Opieka SEO to działanie, które polega na analizowaniu kondycji strony, monitorowaniu zmian w Google i reagowaniu na nie. Należy pamiętać o jednym, Google stale ewoluuje, czyli to, co dziś jest aktualne nie musi być aktualne jutro. Dynamika zmian w Google jest bardzo duża, szacuje się, że rocznie dochodzi do kilkuset zmian w algorytmach Google. Część z nich jest nie zauważalna i możemy o nich nie wiedzieć, jednak są okresy (Update Google), kiedy strony dynamicznie zmieniają swoje pozycje. Google niezmiernie rzadko informuje o zmianach w algorytmach, z tego względu należy mieć wzmożoną czujność i odpowiednio reagować. Stąd w budżecie musi być miejsce na opiekę SEO, monitorowanie zmian pozycji strony.
SEO copywriting – rozwój tekstów na stronie
‘Content is king” – tak głosi hasło, które jeszcze kilka lat temu było nowością, dziś rozwój wartościowych treści na stronie jest czymś normalnym i naturalnym. Jednym słowem dobrej jakości treści są zoptymalizowane pod kątem odpowiednich słów kluczowych, mają wartość merytoryczną, posiadają stosowny przekaz marketingowy. Zawarte w treści słowa kluczowe budują widoczność strony. Dzięki nim roboty Google mogą zrozumieć, o czym jest strona, jakie mamy intencje. Strona bez treści nie ma racji bytu w naturalnych wynikach. Stały rozwój dobrej jakości treści na stronie wzbogaca ją o nowe słowa kluczowe, powoduje wzrost ilości odwiedzin buduje jej wartość dla Google.
Jak wygląda współpraca przy tworzeniu treści na stronie klienta?
Posiadamy copywriterów z dużym doświadczeniem w tworzeniu treści. Przez ponad 10 lat wypracowaliśmy sobie schematy współpracy z naszymi klientami. W przeszłości tworzyliśmy treści dla wymagających klientów z wyspecjalizowanych dziedzin. Najtrudniejsze są początki w tworzeniu treści, zwłaszcza gdy musimy wypracować wspólny przekaz zgodny z twoimi oczekiwaniami. Dopracowujemy treści do skutku, dopiero gdy uznasz je za odpowiednie publikujemy je na stronie.
Opisy produktów i kategorii, które sprzedają oraz wspierają działania SEO
Dobrej jakości, zoptymalizowany opis spełnia wiele zadań. Dostarcza niezbędnych informacji, rozwiewa wszelkie wątpliwości i w pewnym sensie zastępuje sprzedawcę. Potencjalny klient, który czytając opis uzyska informacje lub odpowiedź na jego potrzeby jest skłonny dokonać zakupu u nas niż o konkurencji, która nie dba o opisy. Solidny opis buduje widoczność produktu w sieci, dzięki odpowiedniej optymalizacji treści.
Artykuły blogowe – budują widoczność i pozytywny wizerunek eksperta
Prowadzenie bloga to doskonała forma aby zaprezentować siebie, produkty, usługi i firmę w przystępny sposób. Rozwój bloga pozwala jednocześnie budować widoczność i wizerunek firmy jako eksperta, promować usługi i produkty, podtrzymywać relacje z klientami. Artykuły blogowe doskonale nadają się do promowania w mediach społecznościowych. Prowadzenie bloga to doskonałe rozwiązanie do budowy lejka sprzedażowego, za jego pomocą możemy docierać do osób, które nie mają dokładnie sprecyzowanych potrzeb lub nie mogą sprecyzować nazwy danego produktu lub usługi która rozwiąże ich problem.
Czym jest kuracja treści?
Analizujemy treści jakie znajdują się na Twojej stronie i sprawdzamy czy można je dodatkowo zoptymalizować. Jeżeli można to przebudowujemy je w taki sposób aby zachować dotychczasowy styl i przekaz ale z odpowiednią optymalizacją SEO. Czasem szczegóły mają duże znaczenie, wystarczy drobna korekta tekstu, która może zwiększyć widoczność strony.
Linkbuilding – budowa profilu linków
To proces pozyskiwania linków, odnośników (hiperłączy) z innych stron do pozycjonowanej strony. Linki są czynnikiem rankingowym, budują one reputację i zaufanie do domeny, pozwalają określić jej tematyczność. Google bierze pod uwagę ilość, ale także, jakość linków z tego względu działania SEO nie powinny być opierane na niskiej jakości linkach.
Raportowanie – budżet musi się zgadzać!
Co miesiąc dostarczamy jasny i zrozumiały raport SEO. W dokumencie opisujemy sytuację strony lub sklepu, podajemy osiągnięte wyniki oraz listę wyszczególnionych prac. Jeżeli z jakiś przyczyn nie wykonamy pewnych prac, nie przepadają one. Rozliczamy je w inny sposób na przykład wykonujemy w zamian inne prace lub realizujemy działania w innym okresie. W raporcie znajdziesz łatwe do zinterpretowania wyniki jakie osiąga Twoja strona! Jasny i klarowny raport z pozycjonowania jest wyróżnikiem firmy SEUS! Nim podejmiesz współpracę poznaj nasze FAQ odnośne pozycjonowania stron.
Jak my pozycjonujemy?
Jesteśmy zwolennikami czystej gry i uczciwych zasad w życiu, co także przekłada się na sposób prowadzenia firmy. Wyznajemy zasadę, że jakość, dobre działania i sumienność to elementy składowe sukcesu. Z tego względu unikamy stosowania metod, które kojarzone są ze spamem, nieetycznymi metodami pozycjonowania. Staramy się działać w taki sposób, aby zapewnić maksymalne wydajne i jednocześnie bezpieczne działania. Musimy znaleźć środek pomiędzy skutecznością, jakością a w miarę szybkiemu osiągnięciu celów. Stosujemy własne metody i rozwiązania, które nie wykraczają znacząco poza wytyczne Google dla webmasterów. Działanie według wytycznych Google, stosowanie metod dobrej, jest bezpieczne a efekty są długotrwałe.
Szukasz agencji SEO, która skutecznie i efektywnie wypozycjonuje Twoją stronę w Google?
Porozmaiwajmy o tym!
Dane firmy
Seus Jan Mozyrko
ul. Jaśminowa 23
52-116 Iwiny
NIP: 899-246-66-67
REGON: 21260220
Pozycjonowanie stron w Google – kompendium wiedzy o SEO
Pozycjonowanie stron w Google to proces, który jest złożony i wymaga solidnego wytłumaczenia ogólnych mechanizmów działania.
Zebraliśmy garść przydatnych informacji na ten temat.
- Czym jest wyszukiwarka Google
- Jak działa wyszukiwarka Google?
- Pozycjonowanie stron – praktyczna definicja
- Czym się jest SEO on-site i SEO off-site
- Co ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?
- Rodzaje pozycjonowania
- Co można pozycjonować w Google?
- Komu zlecić pozycjonowanie strony?
- Pozycjonowanie stron WWW – FAQ
Czym jest wyszukiwarka Google?
Wyszukiwarka Google to potężne narzędzie, bez którego znalezienie potrzebnych informacji w Internecie byłoby praktycznie niemożliwe. Google używa specjalnych algorytmów do generowania wyników wyszukiwania, których metoda działania jest pilnie strzeżoną tajemnicą firmy. Dzięki unikalnym algorytmom oraz innym technologiom, Google dostarcza najtrafniejszych i dokładnych odpowiedzi oraz informacji na zadane pytania w niezwykle krótkim czasie. To powoduje, że wyszukiwarka Google jest bezkonkurencyjna w stosunku do innych wyszukiwarek.
Jak działa wyszukiwarka Google?
Wyszukiwarka Google codziennie przetwarza miliardy zapytań za pomocą swojego algorytmu i stara się zapewnić jak najlepsze wyniki wyszukiwania. Każde zapytanie wpisane w okno wyszukiwarki, generuję listę stron odpowiadających temu zapytaniu (SERP) a nawet gotowe odpowiedzi zwanej. To, co wyróżnia Google, to sposób, w jaki klasyfikuje wyniki wyszukiwania, co z kolei określa kolejność wyświetlania wyników na stronie wyników wyszukiwania Google używa zastrzeżonego algorytmu o nazwie PageRank, który przypisuje każdej stronie internetowej ocenę trafności.
Co to jest SERP?
SERP to akronim, który wywodzi się od określenia „Search Engine Result Page” i oznacza „strona wyników wyszukiwania”. Jest to strona internetowa wyświetlająca listę adresów wygenerowanych za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej po wpisaniu jej zapytania. Każdy z wyświetlonych wyników składa się z tytułu strony, adresu url, opisu strony i opcjonalnie innych danych takich jak mapy Google, wyniki Google moja Firma, graf wiedzy, filmy z YouTube, reklamy produktów Google Shopping, opinie o obiektach i informacje o połączeniach lotniczych.
W Google SERP jest podzielony na:
- płatne wyniki wyszukiwania gdzie znajdują się płatne reklamy w wynikach wyszukiwania systemu PPC Google Ads, za które rozlicza się w systemie Pay Per Click, czyli płatność od kliknięcia.
- bezpłatne wyniki zwane wynikami naturalnymi lub organicznymi. W bezpłatnych wynikach wyszukiwania kolejność wyświetlanych stron ustala algorytm a dzięki pozycjonowaniu stron, działaniom SEO pojawiają się tam poszczególne strony.
W jaki sposób wyszukiwarki skanują sieć?
Większość wyszukiwarek w tym Google korzysta z automatycznych programów zwanych pająkami lub robotami. Są to zautomatyzowane programy lub boty, które przeszukują Internet w poszukiwaniu wszelkich nowych informacji. W Google główny robot nosi nazwę Googlebota, który dzieli się na robota komputerowego i robota komórkowego, pierwszy odpowiada za symulowanie użytkownika strony desktopowej a drugi za symulowanie użytkownika na urządzeniu mobilnym. Głównym robotem w przypadku wszystkich nowych stron jest robot komórkowy.
W jaki sposób Google indeksuje sieć?
Roboty Google automatycznie odnajdują i analizują witryny poprzez przechodzenie pomiędzy linkami od jednej strony do drugiej. Podczas skanowania Googleboty przetwarzają każdą stronę w celu poznania jej zawartości. Skanowanie obejmuje min. treści tekstowe, słowa kluczowe, meta tagi, filmy i obrazy, atrybuty alt. Google poznając tematykę stron, analizując treści, wiąże je z odpowiednimi słowami kluczowymi i w ten sposób buduje indeks stron, czyli bazę danych. Na podstawie danych zwartych w indeksie stron, przygotowywane są wyniki wyszukiwania, które pojawiają się w SERP.
Co to jest algorytm Google
Algorytm Google to mechanizm, system rankingowy sterujący działaniem wyszukiwarki, który umożliwia otrzymanie najbardziej trafnych wyników wyszukiwania. Analizuje dane zebrane ze stron i stosując odpowiednie kryteria decyduje o tym, które z nich i w jakiej kolejności powinny pojawić się w wynikach wyszukiwania. Ranking stron jest ustalany przez szereg algorytmów, z których każdy ma swoją specyfikę i rolę, wszystkie mają jeden cel – dostarczyć wyniki, które najbardziej trafnie odpowiadają zapytaniom użytkowników.
Pozycjonowanie stron – praktyczna definicja co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron w Google to złożony proces, składający się z szeregu działań zmierzających do poprawy pozycji strony internetowej lub sklepu w naturalnych wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z tematyką pozycjonowanej strony lub sklepu. Dzięki pozycjonowaniu strona wyświetli się wysoko w TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Wysokie pozycje w TOP 10 Google, wzrost widoczności przekładają się na zwiększenie ruchu na stronie a to przekłada się na wzrost sprzedaży.
Podstawowe cele pozycjonowania stron
- wzrost widoczności strony w Google
- osiągnięcie wysokich pozycji w TOP 10 Google
- wzrost liczby odwiedzin
- wzrost sprzedaży
- budowa pozycji lidera w branży
- wzrost rozpoznawalności pozycjonowanej strony i marki, jaką reprezentuje
Dlaczego pozycjonowanie jest ważne
W Polsce mamy około 27 milionów internautów, z których około 93% korzysta z wyszukiwarki Google a według badań Gemius 7/10 Polaków robi zakupy w sieci. Każdego dnia wielu Polaków poszukuje produktów i usług za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Z tych względów należy być obecnym w wynikach wyszukiwania a jedną ze skuteczniejszych metod jest pozycjonowanie stron.
Co to jest SEO? Czy SEO i pozycjonowanie to to samo? Jaka jest różnica pomiędzy SEO a pozycjonowaniem w Polsce?
SEO to akronim od wyrazów Search Engine Optimization i oznacza optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. SEO to proces, który ma za zadanie poprawę widoczności strony lub sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania.
SEO w Polsce
W naszym kraju rozdziela się SEO i pozycjonowanie, jako dwa zależne od siebie działania. SEO jest traktowane, jako optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek a pozycjonowanie to pozyskiwanie linków i inne działania wykonywane poza strona – off page.
SEO na świecie
Poza granicami polski SEO jest traktowane, jako całościowy proces związany z budowaniem widoczności składający się ze wszystkich czynników poprawiających widoczność, ranking strony lub sklepu internetowego. W skład działań SEO wchodzi optymalizacja strony, działania contentowe, linkbuilding i itp., czyli wszystkie działania SEO off-site i on-site.
Z czego składa się SEO i pozycjonowanie?
Oba sformułowania można stosować zamiennie i jest to poprawne określenie. Aby wykonać dobre SEO lub pozycjonowanie należy zadbać o:
- optymalizację treści
- optymalizację techniczną strony
- optymalizację struktury strony
- odpowiedni profil linków
Czym się jest SEO on-site i SEO off-site
SEO on-site (SEO na stronie) to działania polegające na optymalizacji elementów na stronie.
SEO on-site oznacza optymalizację zarówno treści, jak i kodu źródłowego HTML strony. Oprócz ułatwienia wyszukiwarkom w interpretacji treści strony, SEO on-site pomaga użytkownikom zrozumieć, o czym jest strona i czy odpowiada ona ich zapytaniu. Zasadniczo, dobre SEO on-site w witrynie pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, co zobaczyłby człowiek (i jaką otrzymałby wartość), gdyby odwiedził stronę, dzięki czemu wyszukiwarki mogą wyświetlać stronę, którą odwiedzający ludzie uznaliby za wysokiej, jakości dopasowaną do określonego zapytania (słowa kluczowego).
Głównym celem działań SEO on-site jest pokazanie zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom:
- o czym jest strona internetowa;
- że mogą zidentyfikować tę stronę, jako istotną dla wyszukiwanego hasła lub zapytania (tj. określonego słowa kluczowego lub zestawu słów kluczowych);
- że strona jest przydatna i godna wysokich pozycji na stronie wyników wyszukiwania (SERP).
SEO off-site (nazywane również „SEO poza witryną”) odnosi się do działań podejmowanych poza stroną www w celu wpłynięcia na ranking na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Obejmuje ona poprawę postrzegania przez wyszukiwarkę i jej użytkowników trafności, wiarygodności i autorytetu witryny. Działanie to wykonuje się w Internecie na zewnętrznych stronach, portalach, które zawierają linki do pozycjonowanej witryny lub ją promują w inny sposób np. media społecznościowe.
Dlaczego SEO off-site ma znaczenie? Podczas gdy algorytmy wyszukiwania i czynniki rankingowe stale się zmieniają, trafność, wiarygodność i autorytet, jakie daje skuteczne SEO off-site, wciąż odgrywają ważną rolę w budowaniu pozycji strony.
Co ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?
Istnieje szereg czynników mających wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Część z nich jest potwierdzona przez Google, część jest tylko domysłami. Większość z nich została przetestowana i na tej bazie zostały uznane za czynniki rankingowe. Istnieje wiele teorii na temat tego, co jest istotne a co nie, w niektórych publikacjach podawane są liczby od 200 do nawet 500 czynników rankingowych. Wszystko to to tylko teorie, zmieniające się sposoby działania algorytmów Google zmuszają specjalistów SEO do nieustannego poszukiwania i testowania metod oraz rozwiązań. Algorytm Google jest i będzie tajemnicą firmy a pozycjonerzy mogą jedynie domyślać się, co jest skuteczne i testować rozwiązania. Głównym założeniem jest dobra jakość witryny, jej dostępność, autorytet i zaufanie internautów oraz bezpieczeństwo.
Czynniki off-page
Linkbuliding Pozyskiwanie linków zewnętrznych z innych stron prowadzących do pozycjonowanej strony.
Lista miejsc wykorzystywanych do zdobywania linków:
- blogi
- własne strony banery
- katalogi stron
- serwisy ogłoszeniowe
- fora
- linki w formie logotypu
- zaplecza pozycjonerskie
- strony firm i instytucji współpracujących
- NAP – wizytówki firmy w Internecie – nazwa, adres, telefon
Google Moja Firma to doskonała forma promocji, aby zaistnieć lokalnie. Profile Google Moja Firma zajmują również pozycje w wynikach wyszukiwania, na pierwszej stronie sa widoczne i przynoszą wiele korzyści.
Social media, nie mają bezpośredniego wpływu na SEO, ale są bardzo istotne w promowaniu marki i treści, budują zaufanie, są okazją do pozyskania wartościowego ruchu na stronie. Media społecznościowe mają wpływ na czynniki, które wpływają na rankingi, takie jak ruch, co oznacza, że mogą pośrednio wpływać na pozycje stron.
Wiek i historia domeny to bardzo istotne czynniki mające ogromy wpływ na pozycje serwisu. Historyczne dane domeny wymagają weryfikacji, należy zbadać widoczność strony, słowa kluczowe oraz ewentualne spadki, jakich doznała domena i sprawdzić ich przyczyny.
Czynniki on-page
On-page SEO (znane również, jako pozycjonowanie w witrynie) odnosi się do optymalizacji stron internetowych w celu poprawy pozycji w wyszukiwarkach w witrynie i generowania ruchu organicznego.
Oprócz publikowania odpowiednich, wysokiej, jakości treści, pozycjonowanie na stronie obejmuje optymalizację nagłówków, tagów HTML (tytułu, meta i nagłówka) oraz obrazów. Dotyczy to również, treści na stronie, które cechuje wysoki poziom wiedzy specjalistycznej, autorytatywności i wiarygodności.
EAT – Podstawowym czynnikiem potwierdzonym przez Google jest EAT, czyli (ang. Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), czyli Eksperckość, Autorytatywność i Wiarygodność. Te czynniki powinny wpływać na postrzeganie domeny, jako zaufanej i wartej wysokich pozycji. Wyszukiwarka Google premiuje witryny zawierające treści wysokiej jakości, które są nagradzane lepszymi pozycjami, a witryny, które tworzą treści niskiej jakości są mniej widoczne. Istnieje wyraźny związek między tym, co Google uważa za treści wysokiej jakości a tym, co pojawia się w wynikach wyszukiwania.
Niektóre istotne czynniki on-page SEO:
- Słowa kluczowe – kanibalizacja
- Szybkość ładowania strony
- Wersja mobilna i responsywna strony
- Wartościowe i aktualne treści
- Hierarchia adresów URL
- Nagłówki Hx
- Metadane
- Optymalizacja zdjęć – ALT
- Linkowanie wewnętrzne
- Certyfikat bezpieczeństwa SSL
- Zoptymalizowany plik robots.txt
- Mapa strony
- Zaangażowanie użytkownika – wygoda użytkowania strony
Rodzaje pozycjonowania
W pozycjonowaniu stron istnieje wiele metod na uzyskanie wysokich pozycji. Wielu pozycjonerów stosuje rozmaite praktyki w celu wyprzedzenia konkurencji. Jako, że sama optymalizacja stron przeprowadzona według wytycznych dla webmasterów (od Google) oraz zastosowanie się do zasad EAT i dostarczania wartościowych treści, jest wskazana przez Google, jako słuszna droga to działania polegające na linkowaniu już są uznane za celowe i sztuczne wpływanie na rankingi wyszukiwarki i są zabronione. Google twierdzi, że dobre strony, będą chętnie linkowane przez internautów, jednak jak pokazuje rzeczywistość wcale tak nie jest i z tego względu pozycjonerzy muszą zdobywać samodzielnie linki. Pozycjonowanie dzielimy na White Hat SEO i Black Hat SEO.
White-HAT SEO
White-hat SEO odnosi się do stosowania strategii, technik i taktyk optymalizacji zatwierdzonych przez Google. Skupiamy się tutaj na zapewnieniu użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania, oznacza to, że użytkownik jest najważniejszy a strona musi dostarczać wysokiej jakości treści w przyjaznej formie dla każdego użytkownika.
Metody stosowane w White-hat SEO:
- postępowanie zgodnie z zasadami Google (są one dość jasne w swoich wytycznych);
- optymalizacja pod kątem ludzi, a nie wyszukiwarek;
- tworzenie wysokiej, jakości treści, które ludzie aktywnie chcą czytać i udostępniać;
- wysokiej jakości strona.
Black-hat SEO
Black-hat SEO odnosi się do stosowania strategii, technik i taktyk, które niekoniecznie są zgodne z wytycznymi Google – w rzeczywistości czasami są nawet po prostu nieetyczne. Metody te nadal wpływają na wyniki tylko z różnym skutkiem. Działania Black Hat SEO często charakteryzuje krótkotrwałość i polega na wykorzystywaniu luk algorytmicznych. Nie zawsze działania Black Hat SEO są ukierunkowane na działania tylko pod manipulacje rankingiem, ale także (przynajmniej częściowym) zadbaniem o użytkownika. Niektóre z metod są niezwykle nieetyczne, na przykład włamywanie się do witryn internetowych w celu wstrzyknięcia linków zwrotnych.
Black Hat SEO:
- często wbrew wytycznych Google;
- koncentruje się na wyszukiwarkach, a nie na użytkownikach;
- próbuje oszukiwać użytkowników stosując maskowanie i strony przejściowe;
- często wykorzystuje włamania do witryn internetowych innych użytkowników.
Co można pozycjonować w Google?
Działania SEO dzielimy na lokalne, ogólnopolskie, szerokie – długi ogon i e-commerce, czyli pozycjonowanie sklepów online, internetowych. Pozycjonowanie poszczególnych stron lub sklepów różnią się od siebie głównie sposobem optymalizacji i zasięgiem działania. Wspólnym elementem w rodzajach pozycjonowania jest pozycjonowanie szerokie, które może dotyczyć poszczególnych rodzajów wymienionych poniżej.
Pozycjonowanie Szerokie – long tail
Pozycjonowanie szerokie to technika generowania wysokiej wartości organicznego ruchu w witrynie. Jego celem są słowa kluczowe z tzw. długim ogonem, które są wyszukiwanymi hasłami składającymi się z trzech lub więcej słów. Cechuje je mniejsza liczba wyszukiwań i współczynnik konkurencji, ale mają wyższy współczynnik konwersji niż słowa kluczowe z krótkim ogonem.
Co to są słowa kluczowe z długim ogonem?
Słowa kluczowe z długim ogonem zawierają, co najmniej trzy słowa. W porównaniu ze słowami kluczowymi z krótkim ogonem, które składają się z jednego lub dwóch słów, słowa kluczowe z długim ogonem są ukierunkowane na ogólne pojęcia i zamiary użytkowników. W rezultacie, rozbudowane słowa kluczowe mają małą liczbę wyszukiwań, współczynnik konkurencji i koszt kliknięcia (CPC).
Przykłady słów z długiego ogona
Tanie pożyczki Wrocław Centrum
Duży pokrowiec trzykomorowy na wędki
Dieta dla mężczyzn po 40
Tego typu słowa kluczowe są istotne w strategii SEO, ludzie je wpisujący w Google szukają konkretnego rozwiązania i zapewne są skłonni już zrealizować cel, wystarczy dotrzeć do nich z naszą ofertą i mamy klienta!
Pozycjonowanie Lokalne
Pozycjonowanie lokalne to działania, które kieruje się do wypromowania stron na zapytania związane z produktami, usługami w danej lokalizacji (np. produkt + miasto). Przykładem działań lokalnych jest pozycjonowanie Wrocław gdzie wykonujemy działania SEO dla firm i instytucji działających na terenie Wrocławia. Strategia działań lokalnych obejmuje pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego lokalnie oraz działania na mapach Google – Google Moja Firma.
Pozycjonowanie Ogólnopolskie
Twoja firma świadczy usługi lub sprzedaje produkty w całym kraju? Jeżeli szukasz pozycjonowania ogólnopolskiego to świetnie trafiłeś. Realizujemy kampanie SEO skierowane do internautów szukających produktów i usług z różnych miejsc w kraju i za granicą. Dostosowujemy strategie SEO pod konkretne produkty i usługi, szukamy nisz tak, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie Sklepów online – Ecommerce
Prowadzisz sklep online i chcesz zwiększyć sprzedaż? Pozycjonowanie sklepów internetowych to doskonałe rozwiązanie na wzrost sprzedaży, promocję nowych produktów i budowę rozpoznawalności marki sklepu w sieci.
Przykładowa strategia SEO dla sklepów online składa się z następujących elementów
- badanie słów kluczowych w celu znalezienia typów słów kluczowych wyszukiwanych przez klientów.
- architektura witryny oparta na badaniach słów kluczowych.
- seo na stronie poprzez strategiczną optymalizację słów kluczowych w metatagach i treści.
- techniczne pozycjonowanie, aby zapewnić wyszukiwarkom wydajne indeksowanie witryny.
- lokalne seo, aby pomóc w napędzaniu lokalnego ruchu organicznego, (jeśli masz cegły i zaprawy).
- marketing treści w celu przyciągnięcia dodatkowych bezpłatnych odwiedzających.
- tworzenie linków, aby poprawić autorytet sklepu.
- mierzenie sukcesu SEO za pomocą np. Google Analytics.
- tworzenie i modyfikowanie strategii seo ecommerce na bazie zebranych danych.
Komu zlecić pozycjonowanie strony?
To jak i komu zlecisz usługę pozycjonowania strony w Google nie jest obojętne. Musisz podejść poważnie do wyboru firmy lub osoby pozycjonującej Twoją stronę. To istotna kwestia tak samo istotna jak wybór innych usług. Wiele osób traktuje usługi nie materialne wykonywane w Internecie, jako mało ważne lub niemogące wpłynąć negatywnie na cokolwiek. To tak samo istotna kwestia jak wybór na przykład mechanika, który ma zadbać o sprawność naszego samochodu, co przekłada się na bezpieczeństwo nasze i naszej rodziny. W przypadku pozycjonowania przez niewłaściwą firmę czy osobę, może nieść również niebezpieczne w skutkach konsekwencje. Ucierpieć może reputacja Twojej firmy, domena może doznać wykluczenia z indeksu Google (zniknie), co w większości przypadków odcina firmy od klientów. W wyniku niefrasobliwego wyboru firmy SEO wielu przedsiębiorców miało spore kłopoty, które miały negatywny wpływ na ich przychody.
Komu można zlecić pozycjonowanie strony WWW w Google, jaki jest wybór?
Na rynku znajduje się wiele firm i osób świadczących usługi pozycjonowania stron internetowych. Wiele z nich posiada doświadczenie i ma za sobą duże sukcesy w postaci dobrego pozycjonowania stron klientów. Ale zdarzają się firmy, które szukają okazji do krótkotrwałego zarobku i zaniżają ceny, aby tylko pozyskać klienta na krótki czas.
Agencja SEO, firma pozycjonująca
To zespół ludzi, który specjalizują się w prowadzeniu działań SEO. W agencji oprócz części organizacyjnej powinni być zatrudnieni specjalista SEO, copywriter, ewentualnie programista. W zależności od skali działalności agencja SEO może zatrudniać od jednego do nawet kilkudziesięciu ludzi. Ze względu na koszty utrzymania agencji SEO o rozbudowanej strukturze musi mieć ona zagwarantowane przychody pozwalające utrzymać dużą strukturę a to przekłada się na wysokie koszty świadczonych usług, aby te były dobrej, jakości lub świadczenie usług w niskich cenach, ale wtedy wymagana jest duża ilość klientów, co przekłada się na brak możliwości czasowych na indywidualne opracowywanie strategii, obsługę klienta, ogranicza efekty działań i itp. Oczywiście nie musi być tak zawsze, ale takie scenariusze się zdarzają. Jeżeli nie masz dużego budżetu na pozycjonowanie to polecamy wybranie mniejszej agencji SEO.
Freelancer SEO
To osoba, która może samodzielnie lub współpracując z innymi specjalistami pozycjonuje strony internetowe. Ceny pozycjonowanie stron przez freelancerów mogą być niższe niż ceny agencji SEO, co wiąże się z faktem braku zorganizowanej struktury wymagającej utrzymania, ale cena nie powinna być zbyt niska w porównaniu do agencji. Trudno ocenić różnicę ceny za pozycjonowanie strony przez agencję SEO a freelancera, wszystko zależy od zakresu usług, rodzaju działań i innych czynników.
Jeżeli traficie na doświadczonego freelancera możecie zyskać wysokiej, jakości pozycjonowanie strony wykonane przez specjalistę w dziedzinie SEO. Warto także sprawdzić portfolio freelancera SEO. Można także trafić na osobę o słabej orientacji w SEO, dopiero zaczynającej stawiać pierwsze kroki w pozycjonowaniu stron. Tu niestety trzeba zachować ostrożność i zastanowić się czy możemy ryzykować reputacją naszej domeny lub firmy. Nie wszystkie osoby zaczynające stawiać pierwsze kroki w SEO mogą zaszkodzić Twojej witrynie wiele z nich może przynieść oczekiwany efekt, ale trzeba mieć na uwadze tego typu możliwości.
Firmy oferujące szereg usług
Trzeba wziąć pod uwagę, że pozycjonowanie to nie jakiś tam marketing w Internecie tylko jedna z metod promocji. To dzianinie, które jest specjalizacją i to dosyć obszerną. Firmy świadczące usługi pozycjonowania muszą rozwiązywać problemy techniczne związane z optymalizacją strony, analizować sytuację w Google, wprowadzać zmiany w strategii SEO, dostarczać treści i pozyskiwać dobrej, jakości linki, muszą utrzymywać kontakt z klientem. To powoduje, że pozycjonowanie jest specjalizacją, która przez ciągłe zmiany w Google wymaga zaangażowania i analizowania zmian, bycia na bieżąco. Wiele firm świadczących usługi w Internecie zaczęło oferować pozycjonowanie, jako kolejną usługę nie mając przy tym żadnego większego doświadczenia. Tego typu firmy albo sprzedają tylko usługi fizycznie wykonywane przez inne firmy gdzie zostajesz obciążony kosztem prowizji firmy oferującej, jako usługę komplementarną pozycjonowanie lub mają własny zespół pozycjonerów często stworzony z myślą o tym by wykorzystać posiadaną bazę klientów lepiej i podwoić zyski. Często niestety, ale chodzi o kasę a pozycjonowanie schodzi na drugi plan. Można to porównać do fastfooda i dobrej restauracji, jedno i drugie oferuje jedzenie tylko różnej, jakości i o różnym wpływie na zdrowie konsumenta.
Pozycjonowanie stron WWW – FAQ
Czyli pytania zwiazane z SEO, pozycjonowaniem strony
Zastanawiasz się jak zabrać się za pozycjonowanie strony, czy zlecać pozycjonowanie lub czy może da się to pozycjonować stronę samodzielnie?
Czy można samodzielne pozycjonować strony?
Oczywiście, że tak, można samodzielnie pozycjonować strony. Wystarczy zdobyć wiedzę, na bieżąco śledzić i analizować zmiany w Google, zdobyć doświadczenie w pozycjonowaniu, czyli musisz poświecić czas i pieniądze. Pozycjonowanie stron nie jest wiedzą nieosiągalną, ale wymaga wiedzy i doświadczenia. Kolejnym elementem w działaniach SEO są narzędzia, bez których pozycjonowanie a zwłaszcza optymalizacja stron są prawie niemożliwe.
Jeżeli masz w sobie zapał, chęci i czas, to polecamy wpierw zapoznać się z wytycznymi Google dla Webmasterów. Następnie warto wziąć udział w szkoleniach SEO oraz poczytać o pozycjonowaniu w sieci. Kolejną rzeczą jest poznanie technologii webowych i zasad tworzenia treści, poznanie, czym jest contentmarketing oraz należy zdobyć ogólną wiedzę o marketingu.
Na jakim etapie projektowania i tworzenia strony www zająć się pozycjonowaniem?
Najlepszym rozwiązaniem jest opracowanie projektu strony wraz ze specjalistą SEO. Wsparcie specjalisty SEO pozwoli stworzyć projekt witryny dostosowanej do pozycjonowania, czyli zoptymalizowanej. Dzięki temu zaoszczędzi się wiele czasu, który jest potrzebny do wdrożenia zaleceń na stronie, która nie była uprzednio zoptymalizowana. Kolejnym argumentem przemawiającym za tym, aby strona była zoptymalizowana od samego początku jej istnienia jest to, że będzie można dokładniej określić harmonogram koniecznych działań, strategię słów kluczowych i innych kwestii związanych z pozycjonowaniem strony. Często analizując strony niezoptymalizowane nie można dokładnie określić ich możliwości. Analiza zoptymalizowanej strony skraca czas na rozwiązywanie oczywistych dla SEO problemów i umożliwia wyciągnięcie właściwych wniosków a to także skraca czas, jaki jest konieczny do osiągnięcia wyznaczonych celów biznesowych.
Czy pozycjonowanie jest dla każdego o czy się zawsze opłaca?
Nim zdecydujesz się na inwestycje w pozycjonowanie warto przeprowadzić analizę możliwości osiągnięcia celów biznesowych za pośrednictwem działań SEO. Aby odpowiedzieć na te pytania musimy zebrać odpowiednią wiedzę o Twoim biznesie i Twoich oczekiwaniach. W tym celu prosimy o to abyś wypełnił brief lub zdobywamy ta wiedzę podczas rozmowy telefonicznej.
Bazując na własnym doświadczeniu, analizie Twojej konkurencji i czasem bardzo okrojonych i uśrednionych danych, możemy wstępnie założyć czy działania pozycjonerskie przyniosą oczekiwany skutek i w jakim czasie. Ze względu na nie zbyt precyzyjne dane i specyfikę usługi, nie jesteśmy wstanie określić w 100 % efektu działań.
Należy wziąć pod uwagę, że są takie branże gdzie nie da się pozyskać ruchu z wyników naturalnych Google, ponieważ są one zdominowane przez strony o dużym autorytecie. W tego typu przypadkach lepiej pozyskiwać klienta innymi kanałami. Współpracujemy z dobrymi specjalistami w tym zakresie, będą wstanie pomóc Ci w uzyskaniu wyznaczonych celów.
Jaki rodzaj pozycjonowania wybrać? Jaki będzie odpowiedni dla mojej firmy?
To kolejne istotne pytanie, jaki rodzaj pozycjonowania wybrać. Czynniki, jakie należy wziąć pod uwagę to specyfika branży, rodzaj celów, jakie mamy osiągnąć, budżet i strona docelowa. Rodzajów pozycjonowania jest kilka – pozycjonowanie lokalne, szerokie, sklepu. Każdy rodzaj pozycjonowania posiada własną specyfikę i wymaga nieco innych działań. Jeżeli nie wiesz, jaki rodzaj pozycjonowania wybrać, pomożemy Ci podjąć właściwe działania, skontaktuj się z nami.
Czy można poprawić efekt pozycjonowania?
Twoja strona lub sklep ma świetne pozycje a ruch w Analyticsie stale rośnie jednak obroty Twojego biznesu nie są takie jak być powinny? Przyczyn takiego stanu może być wiele, tu warto się przeanalizować problemy, zobaczyć, co nie działa i jakie są tego przyczyny.
Niewłaściwe frazy, na jakie jest wypozycjonowana strona
Niewłaściwe frazy to częsta przyczyna, problemów z realizacją celów biznesowych. Przyczyn może być wiele, np. zbyt ogólne frazy, które nie generują właściwego ruchu osób szukających towaru lub usługi, brak widoczności na frazy z długiego ogona.
Znaczenie UX w osiąganiu lepszych efektów
Doświadczenia użytkownika, czyli UX User Expierience to kolejne kwestie, jakie należy rozpatrzyć podczas analizowania przyczyn słabej sprzedaży. Twój sklep lub strona mogą mieć świetne pozycje, ale sposób prezentacji oferty lub/i twój serwis są nieprzyjazne użytkownikom to może być przyczyną niskiego poziomu sprzedaży. Warto zastanowić się, jakie elementy mogą wpływać na taki stan rzeczy i je wyeliminować.
Jak pozycjonować stronę, aby lepiej przedawać w sieci?
Jak wspomnieliśmy powyżej niewłaściwe frazy, na jakie jest wypozycjonowana strona mogą być przyczyną słabej sprzedaży. Załóżmy, że nasza strona jest wypozycjonowana na ogólną frazę, bardzo mocną, ale nie ma sprzedaży na właściwym poziomie. Przypadłością fraz ogólnych jest szerokość kontekstu intencji użytkowników, którzy szukają czegoś w sieci. Frazy tego typu są wyszukiwane przez osoby szukające np. informacji, chcące poznać dane zagadnienie, definicję i te osoby, które chcą coś kupić. Przykładem może być fraza buty Adidas w tym przypadku nie wiadomo, o jakie buty chodzi, męskie lub damskie, dla kogo dorosły czy dziecko, może chodzi o poznanie marki Adidas i itp. Taka fraza ma sporo wyszukiwań, ale udział osób chcących kupić produkt jest ograniczona. Natomiast fraza typu. Buty męskie Adidas rozmiar 42 czarne to już konkretny zestaw informacji, który umożliwi dotarcie do produktu, fraza ta obrazuje intencje użytkownika, który z dużym prawdopodobieństwem jest skłonny dokonać zakupu.
Co zrobić, gdy moja strona jest pozycjonowana na złe frazy?
Po pierwsze należy zweryfikować, na jakie frazy jest pozycjonowana strona. Wiele ofert pozycjonowania stron i sklepów jest ograniczona liczbą fraz. Pakiety pozycjonowania, pomimo, że są atrakcyjne finansowo często nie uwzględniają stopy zwrotu dla klienta i z przyczyn ekonomicznych określona jest górna liczba fraz. Rozwiązaniem jest pozycjonowanie szerokie, czyli pozycjonowanie na maksymalną liczbę fraz, na jakie może być widoczna dana strona. Ta strategia nie jest może zbyt odkrywcza, ale pozwala zweryfikować, co działa a co nie. Budowanie szerokiej widoczności strony powinno pozwolić zwiększyć sprzedaż produktów i usług pod warunkiem, że będzie prawidłowo wykonane i strona będzie poprawnie działać a zwłaszcza bez zarzutu będzie funkcjonował mechanizm realizacji celów biznesowych (sklep, formularze i itp.)
Czy pozycjonowanie jest usługą dla mnie i mojej firmy?
Pozycjonowanie stron to specyficzna usługa, która często nie jest właściwie rozumiana przez klientów, co wynika z braku przewidywalności, trudności wykonania, dużej konkurencji, złożoności, zmian w Google oraz braku jawności algorytmów. Pozycjonowanie, czyli wpływanie na rankingi Google nie jest metodą uznaną przez Google, ale jest skutecznym źródłem ruchu na stronie. W zależności od sposobu wykonania pozycjonować strony można bez zachowania jakichkolwiek norm etycznych (SPAM) lub trzymając się ogólnych zasad dotyczących na budowaniu pozytywnego obrazu pozycjonowanej strony przez jej optymalizacje, rozwój treści, promocji strony, budowania zaufania użytkowników i dbania o ich pozytywne odczucia. Jedno jest pewne, pozycjonowanie jest skuteczne w pozyskiwaniu ruchu z wyników naturalnych w Google, ale należy zachować pewne zasady i zlecić je właściwej osobie lub agencji.
Co trzeba przemyśleć, o czym wiedzieć nim się zacznie szukać firmy do pozycjonowania strony?
Nim zaczniesz poszukiwania wykonawcy pozycjonowania warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami. Dlaczego warto wcześniej się zastanowić? Zmniejszysz ryzyko niewłaściwej inwestycji w działania. Niestety, ale wiele firm pozycjonujących strony internetowe nie wykonuje swoich działań należycie lub robi to nieskutecznie. Nim zaczniesz zlecać pozycjonowanie poznaj specyfikę tej usługi. Oszczędzisz sobie wielu problemów.
Co wziąć pod uwagę zlecając pozycjonowanie strony
Musisz solidnie zastanowić się, co chcesz osiągnąć pozycjonując swoją stronę. Jasno określone cele pozwolą przyszłemu wykonawcy podać cenę działań i efekty, jakie można osiągnąć.
Czy jesteś wstanie inwestować w pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to inwestycja, która nie zwraca się od razu. Działania SEO to złożony proces, który jest skuteczny, ale jest zależny od konkurencji, skali trudności, możliwości twojej strony WWW, budżetu i algorytmów Google. Pozycjonowanie łatwych fraz zajmuje kilka miesięcy np. 2-3 miesiące. Trudniejsze frazy wymagają dłuższego okresu pozycjonowania strony a te najtrudniejsze nawet kilku lat.
Czy to dobry moment na pozycjonowanie strony czy twój biznes nie jest za młody, aby był pozycjonowany?
Twoja firma istnieje od niedawna i nie generuje zbyt dużo przychodu, domena strony jest młoda. W takim przypadku odradzamy pozycjonowanie strony. Twój biznes potrzebuje nieco innej usługi działającej tu i teraz. Dopiero, gdy firma będzie gotowa na inwestowanie pieniędzy warto pomyśleć o pozycjonowaniu strony.
Czy można wspomóc pozycjonowanie strony?
Tak, zwłaszcza, gdy z bliżej nieokreślonych przyczyn użytkownik nie wykonał konwersji (realizacji naszego celu) na stronie, można go zmotywować do dokonania jej za pośrednictwem np. wyświetlania mu reklam, bannerów w sieci Google Ads lub reklam w mediach społecznościowych. To bardzo dobra i skuteczna metoda wsparcia kampanii SEO nazywana jest remarketingiem. Reklamy wyświetlane są tylko osobom, które odwiedziły daną stronę, ale nie wykonały np. zakupu, śledzące ich reklamy mają za zadanie przypomnienie im, że mogą dokonać zakupu.
Pozycjonowanie za efekt
Popularną praktyką jest wabienie klienta ofertami rozliczenia za tzw. efekt lub w pakiecie o określonej cenie. Usługa pozycjonowania rozliczana za efekt nie przyniesie takiego skutku w postaci trwałości efektów, zachowania wysokiej jakości działań jak ma to miejsce w przypadku uczciwej oferty na pozycjonowanie w abonamencie miesięcznym. Tu w większości przypadków agencje stosują metody niskiej, jakości, które mają szybko doprowadzić do uzyskania efektu i zwrotu z inwestycji. Należy się zastanowić czy agencja zainwestuje w dobre działania, które nie narażą reputacji domeny i po mozolnej pracy przez kilka miesięcy zacznie zarabiać o ile sytuacja w Google na to pozwoli? Czy może agencja zainwestuje w tysiące linków, które wybiją stronę na kilka miesięcy wtedy zarobi a potem jest duża szansa, że pozycjonowana strona straci pozycje i reputacje. Google nie działa idealnie i takie scenariusze są częste. Finalnie klient traci, bo efekt działania jest krótkotrwały, cierpi reputacja domeny, którą często trudno przywrócić lub jest to niemożliwe.
Cennik pozycjonowania w pakietach
Każda oferta SEO powinna być skrojona na miarę Twojego biznesu. To pozwoli zweryfikować czy jesteś poważnie traktowany i czy oferta uwzględni specyfikę twojej strony, branży. Pozycjonowanie w pakietach, które nie są przeważnie dostosowane do warunków pozycjonowania twojej strony WWW może wydaje się tanie, ale wcale takie nie jest. Możesz otrzymywać w pakietach za mało działań by skutecznie realizować osiąganie pozycji lub działania są nieodpowiednie dla twojej domeny. Do każdej usługi SEO podchodzi się indywidualnie ze względu na specyfikę usług i produktów, nisze i inne wyróżniki. Przykładem mogą być różnice w stawkach na tworzenie treści dla lekarza o wąskiej specjalizacji a inne są dla branży dekoratorskiej. Znalezienie copywritera wyspecjalizowanego w medycynie jest trudniejsze i droższe niż copywritera piszącego o dekoracjach. Zbyt duża ilość zmiennych nie pozwala na pakietoanie wszystkich klientów według jednego wzorca w pozycjonowaniu wymaga się szerszego podejścia do tematu.
Czy w ramach współpracy z agencją SEUS będę w coś zaangażowany?
Pozycjonowanie stron to współpraca i wymagane jest zaangażowanie w pewnych kwestiach. Wiele rzeczy realizujemy samodzielnie lub staramy się to robić z minimalnym udziałem klientów jednak są kwestie, których sami nie damy rady wykonać.
- Nim stworzymy ofertę musimy poznać kilka informacji o Twoim biznesie. Aby przygotować dobrą wycenę, która uwzględni Twoje oczekiwania, należy zebrać sporo informacji o Twoim biznesie, zaletach, problemach i innych kwestiach. Im więcej wiemy tym lepiej. Proces ofertowania wymaga twojego zaangażowania.
- Optymalizacja strony także wymaga zaangażowania z Twojej strony, niektóre kwestie mogą wymagać zmian na stronie, ważne jest abyś o tym wiedział i zadecydował, co można zmienić.
- Możemy poprosić o materiały i informacje na temat produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę. Tak samo możemy zapytać się o Twoich konkurentów lub inne kwestie mogące mieć wpływ na strategię pozycjonowania.
- Określ, co opłaca się sprzedawać i powiadom nas o tym. Weźmiemy to pod uwagę. Na początku warto zająć się produktami, które mają dobrą marżę i wysoką stopę zwrotu.
Pozycjonowanie czy klient musi mieć wiedzę techniczną?
Nie, my zajmujemy się stroną techniczną oraz deweloper strony. Możemy informować i wytłumaczyć wszystkie zmiany. Chętnie tłumaczymy, czym jest pozycjonowanie stron www w Google, jakie mechanizmy tam funkcjonują. Zdecydowanie unikamy sytuacji, w której klient nie wie, co się dzieje z jego stroną i nie rozumie naszych działań to proces, który wymaga wyjaśnienia. Gdy wszystko jest jasne i klarowne można mówić o budowaniu poprawnych relacji biznesowych.
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Jaki jest koszt pozycjonowania strony to pytanie, które słyszymy często. Nic w tym dziwnego, jednak należy uwzględnić fakt, że nie wycena pozycjonowania powinna uwzględnić wiele aspektów, których nie da się uwzględnić w uniwersalnym cenniku. Każda branża, strona internetowa jest inna i wymaga zgoła nieco innego podejścia. Zakres działań również determinuje cenę pozycjonowania.
Czy opłaca się pozycjonowanie stron?
Odpowiedź nie jest jednoznaczna. To zależy od wielu czynników, konkurencji, za czym stoją koszty pozycjonowania oraz możliwości domeny i kilka innych czynników. Czasem pozycjonowanie zwyczajnie się nie opłaca lub niema sensu pozycjonować danej strony z przyczyn np. technicznych lub dużej konkurencji. W pewnych przypadkach można obliczyć stopę zwrotu ROI z pozycjonowania, ale wymaga to posiadania dobrze skonfigurowanych statystyk.
Ile trwa pozycjonowanie stron
Wszystko zależy od tematyki, konkurencji firm dla wybranych słów kluczowych, jakości i wieku pozycjonowanej strony i domeny, możliwości technicznych i budżetu na pozycjonowanie strony.
W zależności od trudności fraz efekty pozycjonowania stron mogą nastąpić już po optymalizacji strony, ale dotyczy to przeważnie fraz niszowych, długiego ogona.
Wiek domeny i jej historia mają ogromne znaczenie, jeżeli domena jest zadbana i ma sport staż w Internecie a jej historia jest dobra to jest szansa na szybkie osiągnięcie efektów nawet w pierwszych miesiącach pozycjonowania strony.
Od kiedy zacząć oczekiwać efektów pozycjonowania
Pierwsze miesiące 1-3 miesiące to okres, w którym firma SEO przygotowuje stronę do pozycjonowania, zwłaszcza strony niezoptymalizowane nie mają szans na przeskoczenie niezbędnych działań. Przygotowanie strony do pozycjonowania to jedno, pozostaje jeszcze cały proces rozwoju treści i linków.
Przygotowanie strony do pozycjonowania
Analiza SEO, która jest dokumentem opisującym problemy związane z widocznością strony i zawiera ich rozwiązanie. Przeważnie analiza SEO jest wykonywana w pierwszym miesiącu.
Wdrożenie zaleceń SEO również zajmuje czas i w tym okresie również nie można mówić o wynikach, bo jest na to za wcześnie. Wiele zależy od stopnia wdrożenia zmian (możliwości wdrożenia mają znaczenie), czasu reakcji developera i zakresu zmian.
Zaindeksowanie zmian również ma wpływ na to, kiedy zaczną się pojawiać efekty samej optymalizacji, która na tym etapie może okazać się niewystarczająca. Google może długo przetwarzać zwłaszcza strony, które nie miały zbyt wielu linków lub świeże strony w indeksie.
Budowa mocy strony to proces złożony i wymagający czasu i zaangażowania. Prawidłowo wykonane pozycjonowanie skutkuje dobrymi pozycjami i stabilnymi wynikami jednak osiągnięcie ich wymaga szeregu prac.
Dopiero po zakończeniu prac nad optymalizacją strony, rozpoczęciu procesu rozwoju treści i profilu linków można uznać za początek kampanii SEO.
Pozyskiwane linki indeksują się w różnym czasie, czyli wtedy, gdy Google zauważy naszą publikację. Niema standardów i ram czasowych określających, kiedy Google zaindeksuje dane linki, to powoduje opóźnienie w działaniach.
Ile czasu zajmuje pozycjonowanie?
Ogólnie przyjmujemy, że pierwsze efekty pozycjonowania są widoczne po minimum pół roku od rozpoczęcia działań.
Dla fraz o niskiej konkurencji okres pozycjonowania wynosi od 6 miesięcy.
Dla fraz o średniej konkurencyjności okres pozycjonowania wynosi od 8 do 18 miesięcy.
Dla fraz o dużej konkurencji okres pozycjonowania wynosi od 18 miesięcy do nawet kilku lat.
Czy da się wypozycjonować stronę jednorazowo?
Tak i nie, wszystko zależy od trudności fraz oraz zmian w wyszukiwarce. Ogólnie rzecz biorąc, pozycjonowanie to proces, który wymaga wprowadzania korekt wraz z następującymi zmianami w Google, których liczba wynosi jest trudna do określenia. Szacuje się, że liczba ta wynosi około 500 zmian rocznie. Z tych zmian tylko część jest potwierdzona i nie wszystkie mają wpływ na zmiany pozycji stron. Ze względu na dynamikę zmian i fakt ich następowania nie da się wypozycjonować strony jednorazowo.