Pobyt w gospodarstwie agroturystycznym należy do jednych z najbardziej relaksujących form wypoczynku. Nic dziwnego – bliskość natury, oderwanie się od codziennego zgiełku i wiele możliwości spędzania czasu w obrębie posiadłości zjednuje sobie coraz więcej zwolenników. Jeśli jesteś właścicielem gospodarstwa agroturystycznego, z pewnością poszukujesz sposobu jak wyróżnić się na tle konkurencji. Czy wiesz zatem jak promować agroturystykę w najskuteczniejszy sposób?

Gospodarstwo agroturystyczne, czyli?

Agroturystyka to pojęcie znane, coraz chętniej zgłębiane przez turystów. Gospodarstwo agroturystyczne to kojarzący się z beztroskim dzieciństwem wypoczynek na wsi, z wykorzystaniem istniejących zasobów. Zasoby te oznaczają zakwaterowanie w gospodarstwie, często również wyżywienie z użyciem lokalnych produktów. Mile widziane przez turystów są również dodatkowe rozrywki, takie jak możliwość wędkowania, obcowanie ze zwierzętami zamieszkującymi gospodarstwo, czasem także jazda konna. Odwiedzający agroturystykę doceniają również szansę uczestniczenia w codziennym życiu wsi, czyli np. wypiekaniu chleba czy dojeniu krów. Dla osób niezwiązanych na co dzień z wiejskimi realiami stanowi to sporą rozrywkę i wartość dodaną dla całego wypoczynku.

Odpowiednia oferta gospodarstwa agroturystycznego kluczem do sukcesu

Choć dobrodziejstwa agroturystyki są niepodważalne, świadomy właściciel powinien przygotować się na to, że będzie konkurował z wieloma innymi podmiotami. By promocja gospodarstwa agroturystycznego mogła przynosić najlepsze rezultaty, niezbędne jest przygotowanie odpowiedniej oferty. Co powinna zawierać?

  • Szczegółowy i pełny opis pokoi i warunków nocowania
  • Informację na temat dostępu do łazienki, kuchni, części wspólnych
  • Wzmiankę na temat wyżywienia, warunków korzystania oraz ewentualnych wyróżników (np. własnoręcznie wypiekane pieczywo, domowe dżemy, świeże mleko prosto od krowy) czy też możliwości dopasowania menu do osób ze specjalnymi wymaganiami dietetycznymi
  • Istotne udogodnienia dla turystów: dostęp do TV, Internetu, balkonu lub tarasu, parkingu etc.
  • Zdjęcia przedstawiające w korzystny, ale i realny sposób jak wygląda obiekt wraz z pokojami oraz otoczeniem gospodarstwa
  • Informację na temat możliwości zorganizowania imprez typu Andrzejki, Sylwester czy Wieczór Panieński
  • Opis okolicznych atrakcji i odległości od gospodarstwa agroturystycznego
  • Informację na temat indywidualnych wyróżników typu jazda konna, nauka szydełkowania, możliwość wspólnego wypiekania chleba etc.
  • Wzmiankę na temat warunków cenowych

Gdzie promować agroturystykę? W Internecie!

Prawidłowo przygotowana oferta to pierwszy krok do wdrożenia działań mających na celu marketing agroturystyki. Odpowiednia promocja gospodarstwa agroturystycznego sprawi, że miejsce stanie się popularne wśród turystów, co w dłuższej perspektywie pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie obiektu.

Gdzie reklamować agroturystykę? Możliwości jest mnóstwo. Warto pamiętać, że obecnie siłą jest Internet, bo to właśnie tam większość osób rozpoczyna poszukiwania miejsca do wypoczynku. Obecność w Internecie można podzielić na kilka segmentów. Sprawdź gdzie oraz jak wypromować agroturystykę.

Strona internetowa – to główna wizytówka gospodarstwa agroturystycznego, która w najlepszy sposób przedstawi miejsce i zachęci do przyjazdu. Warto pamiętać, że strona internetowa agroturystyki powinna być nie tylko estetyczna i ciekawa wizualnie, ale i przejrzysta oraz funkcjonalna. Do jej stworzenia niezbędny będzie specjalista, który zadba o odpowiednio szybkie ładowanie witryny i najlepsze rozmieszczenie poszczególnych elementów. Pamiętaj, że na stronie internetowej musi znaleźć się pełna oferta gospodarstwa wraz ze szczegółowym opisem na wzór tych stosowanych przez hotele. Niezbędna jest bogata baza zdjęciowa, która pokaże wszystkie walory gospodarstwa. Bardzo istotne jest zamieszczenie dokładnych danych kontaktowych oraz adresu, przydatne są również wskazówki dojazdu wraz z mapką. Opcjonalne, choć mile widziane jest także umożliwienie turystom dokonania rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej. To pozwoli pominąć prowizję operatorów i zachęcić przyjezdnych korzystniejszą ofertą cenową.

Wyniki naturalne dla frazy Agroturystyka Dolina Baryczy nad mimi wyniki Google Moja Firma a poniżej wyniki naturalne czyli lista stron, które są wypozycjonowane pod kątem frazy  Agroturystyka Dolina Baryczy.

Jak reklamować agroturystykę w Google?

Pozycjonowanie strony internetowej w Google – gdy strona internetowa już istnieje, kluczową decyzją jest ta na temat uruchomienia pozycjonowania. Pozycjonowanie, zwane także SEO, to ogół działań mających na celu wyróżnienie strony w wyszukiwarce Google i sprawienie, by potencjalni klienci mogli łatwiej ją znaleźć. Pozycjonowanie strony gospodarstwa agroturystycznego pozwoli nie tylko wyprzedzić konkurencję, ale i zwiększyć prawdopodobieństwo dokonania rezerwacji. By skuteczność pozycjonowania była jak największa, należy prace nad doborem fraz i działaniem zgodnie z algorytmami Google powierzyć specjaliście. Dowiedz się więcej czym jest pozycjonowanie strony w Google!

Zalety pozycjonowania strony gospodarstwa agroturystycznego:

  • wzrasta widoczność strony co przekłada się na wzrost ruchu na niej a to skutkuje wzrostem sprzedaży usług!
  • zyskujesz przewagę nad innymi gospodarstwami agroturystycznymi w Twojej okolicy
  • twoje gospodarstwo agroturystyczne staje się rozpoznawalne
  • pozycjonowanie to nienachalna metoda promocji strony, docierająca do osób zainteresowanych wyłącznie twoimi usługami

 

Google Ads – to również reklama w wyszukiwarce, ale dająca szybsze efekty. O ile pozycjonowanie jest procesem niezwykle istotnym i wartym uwagi, ale wymagającym czasu, o tyle reklama gospodarstwa agroturystycznego w Google Ads działa od razu. Reklamy według wybranych fraz wyświetlają się w widocznych miejscach wyszukiwarki i przyciągają wielu Internautów zainteresowanych danym tematem. To sposób, by w łatwy i szybki sposób dać się poznać odpowiednim osobom. I w tej kwestii możemy okazać się pomocni.

Media społecznościowe – coraz więcej osób dostrzega ich potencjał również w promocji agroturystyki. Social media to miejsce nie tylko do jednostronnej promocji jak w przypadku np. strony internetowej, ale również do dialogu z konsumentem. Dzięki temu można dowiedzieć się jakie są potrzeby i oczekiwania potencjalnych turystów i jak można im sprostać. Oprócz tego, odwiedzający chętnie wymieniają się spostrzeżeniami na temat pobytu za pośrednictwem Facebooka czy Instagrama, co stanowi reklamę agroturystyki w formie poleceń i rekomendacji. Media społecznościowe są doskonałą przestrzenią na to, by udostępniać ciekawe zdjęcia i poruszać interesujące tematy. To także przestrzeń do informowania o promocjach i codziennym życiu gospodarstwa. Dzięki temu agroturystyka jest jeszcze bliżej odbiorców i zwiększa swoje szanse na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Blog gospodarstwa agroturystycznego – to miejsce, w którym można zainteresować potencjalnego turystę odwiedzeniem agroturystyki. Część osób może nie zdawać sobie sprawy z zalet lub nie mieć pomysłu co robić w czasie wypoczynku w gospodarstwie. Przybliżenie tego tematu, pokazanie możliwości spędzania wolnego czasu oraz walorów agroturystyki to wartość dodana. Podobnie jak w przypadku innych aspektów, także i w tej kwestii warto zaufać profesjonalistom, osobom znającym się na tworzeniu tekstów. Możemy pomóc w tym zakresie.

Jak reklamować agroturystykę? Zewnętrzne miejsca promocji w Internecie

Jak reklamować agroturystykę w innych kanałach? Oprócz własnych kanałów, warto zadbać również o obecność na zewnętrznych portalach. Wręcz obowiązkowe jest umieszczenie gospodarstwa agroturystycznego w Google Moja Firma oraz Google Maps, dzięki czemu turyści w prostszy sposób odnajdą obiekt. Ponadto, istnieją również portale ogłoszeniowe. W ich przypadku warto ocenić jak wielu Internautów je odwiedza, czy promocja gospodarstwa agroturystycznego będzie w nich zasadna (może któryś z nich specjalizuje się wyłącznie w ekspozycji luksusowych hoteli?) oraz jakie są warunki wystawiania w nich ogłoszenia.

Promocja agroturystyki poza Internetem

A co poza Internetem? Jak reklamować agroturystykę offline? Warto pamiętać o stowarzyszeniach agroturystycznych i ośrodkach doradztwa rolniczego. To instytucje, które wspierają w zakresie doradztwa na temat nowoczesnych rozwiązań, oferują szkolenia, ale i targi oraz imprezy promocyjne, na których warto się pojawić. Istotne jest również, by trzymać rękę na pulsie i być obecnym z własnej inicjatywy na targach regionalnych, brać czynny udział w imprezach i dać się zauważyć. Ulotka rozdana w trakcie tego typu imprezy może dotrzeć do osób zainteresowanych. Prócz tego, warto rozejrzeć się wokół i poszukać podmiotów, które mogą podjąć się współpracy barterowej. To zwiększenie zasięgu niewielkim kosztem i dodatkowy sposób, by skutecznie wypromować agroturystykę

Jak reklamować agroturystykę? Jeżeli nadal jest to dla Ciebie problem zapraszamy do kontaktu! Pomożemy Ci kompleksowo wypromować Twoją agroturystykę tak aby stała rentowna!

Napisz do nas na kontakt@seus.pl lub zadzwoń 531-092-924