W październiku 2023 Google wypuściło dwie znaczące aktualizacje, jedna po drugiej. Mowa tu o October 2023 Spam Update oraz October 2023 Core Update.

Nowa aktualizacja Spam Update to poprawa October 2023 Spam Update

Aktualizacje antyspamowe mają wpływ na ranking stron. Google bierze pod lupę ukryte treści (cloaking), zawartość zmienioną przez hakerów, treści generowane automatycznie powielone informacje. Update dotyczył wszystkich języków obsługiwanych przez wyszukiwarkę.

Wpływ aktualizacji antyspamowych na ranking strony

Google podkreśla, że systemy antyspamowe są aktywne non-stop to okresowe aktualizacje mają istotny wpływ na ich wydajność. Naruszenie zasad przez witrynę może skutkować jej niższymi pozycjami lub nawet wykluczeniem z wyników wyszukiwania. Witryny z problemami, mają szansę na poprawę pozycji, ale powinny wyeliminować spam i zaczekać na ponowną ocenę przez systemy Google. Spamerskie linki są wyjątkiem, ponieważ ich usunięcie nie zawsze skutkuje poprawą. Google nie opiera się wyłącznie na systemach automatycznych. Do procesu weryfikacji spamu wykorzystuje także manualne metody badania i oceny, aby zapewnić dobrej jakości wyniki wyszukiwania.

W 2020 roku systemy Google codziennie odkrywało około 40 miliardów podejrzanych o spam stron. Eliminacja spamu przebiega w kilku etapach, zaczynając od automatycznego wykrywania i obniżania pozycji treści, po manuale kary dla stron łamiących wytyczne.

Nowa odsłona aktualizacji algorytmu – October 2023 Core Update

Core Update od Google to kompleksowa aktualizacja, która wpływa na szeroką gamę czynników rankingu. Pojawia się kilka razy do roku i zwykle wywołuje znaczne poruszenie w środowisku SEO.

Ostatnia aktualizacja, wprowadza szereg zmian, które mogą wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarce. Danny Sullivan, jako reprezentant Google, nie ujawnił szczegółów, jednak w przeszłości podobne aktualizacje dotykały m.in. jakości treści, użyteczności strony czy jej szybkości.W przeszłości podobne aktualizacje dotykały m.in. jakości treści, użyteczności strony czy jej szybkości.Te aktualizacje są przypomnieniem o ciągłej potrzebie optymalizacji treści i witryn pod kątem jakości i wartości dla użytkownika.